Infraestructures i serveis

La variant d’Anglès s’acabarà en 2 anys

Jordi Puigneró diu que és l’obra gironina més important

L’ha posat d’exemple per a una ciutat del segle XXI

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, va visitar ahir les obres de la variant d’Anglès, que connectarà les carreteres C-63 i N-141 en el termini de dos anys, i va posar aquesta infraestructura com a exemple de ciutat del segle XXI. De fet, Puigneró va fer tota una declaració d’intencions, ja que, segons ell, va voler que la seva primera visita al territori gironí fos a les obres més importants de la Generalitat a les comarques de Girona. “Les ciutats del segle XXI han de ser ciutats sostenibles, on els ciutadans puguin disfrutar d’un centre sense trànsit intens, ni camions”, va indicar. El vicepresident va remarcar la millora que comportarà la futura variant per a la connectivitat de la comarca de la Selva, a la qual se s’afegirà l’arribada de la xarxa de fibra òptica de la Generalitat a través de la carretera C-63. “Posarem Anglès al segle XXI”, va sentenciar.

El traçat de la nova carretera, que discorre per l’est del municipi, comença en una rotonda a la C-63, després de 250 metres hi ha un túnel de 485 metres de longitud i la variant continua en direcció nord fins a la connexió amb l’N-141 Olot - Girona, on es preveu una altra rotonda. La nova infraestructura tindrà una longitud d’1,6 quilòmetres i té un cost de 21,5 milions. Ara el recorregut de la C-63, entre Anglès i Santa Coloma de Farners, assumeix uns 7.000 vehicles diaris de mitjana, amb prop d’un 8,5% de pesants. Pel que fa a l’N-141e, a la zona d’Anglès, absorbeix uns 12.000 vehicles diaris, dels quals un 8% són pesants. Així, la nova variant alleugerirà de trànsit la travessera d’Anglès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Torna el sol i l’estabilitat

Barcelona
Sant Joan les Fonts

Bona acollida del WhatsApp municipal

Cerdanya

Accés als parcs amb autocar

La CNMC demana a Renfe que faciliti als seus competidors la possibilitat d’oferir bitllets combinats amb Rodalies

madrid

El Partit Verd Europeu rebutja l’ampliació del Prat perquè significa “apostar per un model econòmic obsolet”

barcelona

Un informe de l’Airport Regions Council apunta que el Prat pot arribar als 100 milions de viatgers sense ampliar-lo

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda de tempestes i ruixats

Barcelona

El govern defensa l’acord del Prat com un punt d’inici

barcelona / madrid

Principi d’acord pel conveni de la neteja de Roses

ROSES