La Borsa
Més valors
Economia

El Clúster de l’Automoció veu una “bona notícia” la fàbrica de bateries tot i que “a prop de Seat pot ser a 200 km”

Vall creu que els terrenys de Nissan són una opció però prefereix que a la Zona Franca s’hi muntin vehicles

El Clúster de l’Automoció de Catalunya veu com una “bona notícia” que el govern espanyol, Seat, Volkswagen i Iberdrola impulsin una fàbrica de bateries “a prop” de la planta de l’automobilística de Martorell, tot i que ha indicat que “a prop de Seat pot ser a 200 kilòmetres”. En una entrevista a Els Matins de TV3, el president del Clúster, Josep Maria Vall, ha dit que els terrenys de Nissan són una opció per a la fàbrica, tot i que ell prefereix que a la Zona Franca s’instal·li un projecte de fabricació de vehicles. Vall ha lamentat que el Govern no assisteixi a la visita a la Seat d’aquest divendres amb Felip VI i Pedro Sánchez, perquè “no demostra massa sensibilitat” pel sector davant de “la millor notícia econòmica en molts anys”.

“No entro en estratègies polítiques, però entenc que davant d’una notícia econòmica tan important, realment hauríem d’anar com bojos per saber-ne més”, ha assegurat Vall.

El president del Clúster ha dit que “fan falta molts més detalls” del projecte anunciat dijous per la ministra Reyes Maroto, perquè tot i que es parla molt de Martorell, una fàbrica de bateries propera també podria ser fora de Catalunya i donar servei a la Ford de València o la PSA-Opel de Saragossa.

“Totes les comunitats autònomes estan darrere d’una fàbrica de bateries”, ha recordat el president del Clúster de l’Automoció de Catalunya. “Que se’n faci una a Catalunya, als terrenys de la Zona Franca, genial. Però si no és així, a prop de Seat pot ser a 200 kilòmetres, i també és bastant a prop, els costos logístics no són tan importants”, ha remarcat.

Vall ha recordat que a Nissan hi ha 2.500 persones preparades per fabricar cotxes, no per fer bateries, i que caldria formar-les de nou. “Per mi no és la millor opció, l’antiga fàbrica de Nissan, però si es fa així, encantats de al vida. Solucionaríem diversos temes d’una vegada: el cotxe elèctric, la fàbrica de bateries i la relocalització dels terrenys de Nissan”, ha afirmat. Vall assegura que preferiria que les bateries es fessin en una altra localització i que a la Zona Franca s’hi continuessin muntant vehicles, però ara ja elèctrics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Quan la lluita al carrer dona fruits
L’APUNT

Quan la lluita al carrer dona fruits

cALONGE I sT. aNTONI

Ponència per lligar turisme i gastronomia

A licitació per 8 milions la redacció i la direcció de l’ampliació de la Fira

Barcelona

Air Nostrum demana 103 milions d’euros dels fons per a empreses estratègiques per fer front a la crisi de la covid

barcelona

Pimec manté el procés judicial contra Canadell per “danys reputacionals” a la patronal

barcelona

Tremosa lamenta que l’Estat encara no tingui “cap compromís en ferm” per una planta de bateries: “Cal afanyar-nos”

barcelona

Calviño demana a Brussel·les “accelerar” l’aprovació dels plans de reformes perquè es faci en menys de dos mesos

Brussel·les

ActitudPro va facturar 2,1 milions l’any passat

barcelona
LUIS ROMERAL
Coordinador de Looming Factory

“Correm el risc de convertir-nos en el balneari de la resta del món”

barcelona