La Borsa
Més valors
Economia

Montplet aposta per la marca pròpia i el canal farmàcia

Laboratorios Montplet dobla les vendes d’antisèptics per la covid i invertirà 1 milió d’euros per produir-ne més

Laboratorios Montplet, elaboradors de desinfectants i de repel·lents d’insectes per a ús personal, ha revisat l’estratègia comercial, enfocada gairebé en exclusiva a produir per a tercers, i llançarà marques pròpies per al canal de les farmàcies. La decisió, que ja s’havia pres abans de la irrupció del coronavirus, s’ha vist reforçada per la rellevància que han adquirit tots els productes antisèptics arran de la pandèmia. El moviment de Montplet és, fins a cert punt, un gest d’autoritat per part d’una de les firmes històriques del sector, en un moment en què proliferen els productes suposadament desinfectants: “Aquest és el nostre món: coneixem els productes autoritzats, en som experts i, quan el boom passi, seguirem aquí”, recalca Vanessa Monfort, màxima responsable de Laboratorios Montplet i membre de la cinquena generació de la família propietària.

L’estratègia s’acompanya d’un pla d’inversions de més d’1 milió d’euros per augmentar la capacitat de la planta amb una nova línia de producció: noves màquines i noves sales blanques. L’empresa també vol estar preparada per si hi torna a haver noves puntes de demanda de desinfectants. Cal pensar que en la primera onada del virus van haver de posar a treballar les màquines i la plantilla al màxim de la seva capacitat per donar resposta a un mercat disparat i desproveït, sense poder arribar a satisfer tothom que ho demanava. Sota la marca Montplet és comercialitzaran els alcohols etílics, l’aigua oxigenada, la povidona iodada i la povidona sabonosa i l’esprai i el gel antisèptics: “Hem canviat el logo, però reivindiquem el símbol de la creu que sempre l’acompanya, perquè fa molt temps que som en el sector sanitari”, explica Montse Ortega, directora de màrqueting. Inclourà una línia cosmètica que reunirà articles per a la cura de la pell, com ara olis i locions corporals.

En canvi, els repel·lents d’insectes (antimosquits, paparres i polls) canviaran de nom i es diran Newell: “Hem decidit construir la marca des de zero i impregnar-la de valors ecosostenibles, que sigui tan poc agressiva com sigui possible per a les persones i el medi ambient”, diu Monfort.

Paral·lelament, també arrenca una nova estratègia de comunicació que interpel·larà directament el consumidor final, i amb la qual volen incidir en la pedagogia: “Hi ha un gran desconeixement dels antisèptics”, reconeix.

Només el 5% de la facturació total prové de la marca pròpia, l’objectiu és arribar al 10% el primer any i anar creixent. Això mantenint el negoci a tercers, ja sigui per a la gran distribució o altres marques: “I si ens arriba una proposta interessant l’estudiarem”, subratlla Monfort.

L’augment de vendes del 2020, quan es va doblar la facturació fins als 20 milions d’euros, ajudarà a finançar l’aposta. “El repte aquest any és no abaixar el ritme gaire”, diu.

GRUP MONTPLET

Facturació
60 M€
Treballadors
100
Any de fundació
1889
Grup Montplet té la seu a la Via Trajana de Barcelona, una planta de 8.000 m². Fa poc han augmentat la capacitat de magatzem. El grup té una plantilla de 100 treballadors, 47 dels quals a Laboratorios, i ven a disset països.
Els orígens

Un grup al voltant de l’alcohol nascut fa 132 anys

Laboratorios Montplet i Alcoholes Montplet són les dues potes del grup empresarial del mateix nom. Va néixer el 1889, quan Jaume Prunés va establir un magatzem i una fabrica de rectificar alcohols al Poble Nou. Va evolucionar diversificant-se cap a diferents negocis com la perfumeria i els licors. En l’actualitat, Alcoholes Montplet es dedica a la importació i distribució d’alcohols per a la indústria amb una facturació de 40 milions d’euros el 2020. El 2008 es va iniciar en l’exportació i avui dia té presència en disset països.

L’accionariat del grup està en mans de la cinquena generació de la família i en les darreres tres, el relleu ha estat de mares a filles. Vanessa i Patrícia Monfort en són les representants actuals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Air Nostrum demana 103 milions d’euros dels fons per a empreses estratègiques per fer front a la crisi de la covid

barcelona

Pimec manté el procés judicial contra Canadell per “danys reputacionals” a la patronal

barcelona

Tremosa lamenta que l’Estat encara no tingui “cap compromís en ferm” per una planta de bateries: “Cal afanyar-nos”

barcelona

Calviño demana a Brussel·les “accelerar” l’aprovació dels plans de reformes perquè es faci en menys de dos mesos

Brussel·les

ActitudPro va facturar 2,1 milions l’any passat

barcelona
LUIS ROMERAL
Coordinador de Looming Factory

“Correm el risc de convertir-nos en el balneari de la resta del món”

barcelona

Girona vol reactivar el turisme de congressos amb una nova taula del sector

girona
economia

El jutge del cas Villarejo imputa Brufau i Fainé per suborn

Els treballadors en ERTO cauen un 17,3% mensual al març, però augmenten les sol·licituds de prestació d’autònoms

barcelona