La Borsa
Més valors
Economia

La fusteria tradicional es fa viral amb Decowood

La jove firma ven a través d’internet productes propis artesanals i fets amb fusta de boscos sostenibles. Exporta a països de tres continents

Amb seu i nau a la Roca del Vallès, va néixer amb una inversió pròpia de 3.000 euros

Josep Talavera, d’Alella, i Fernando Jiménez, de la Rioja, van fundar Decowood fa cinc anys, després d’un negoci fallit endegat per Talavera. “Volia vendre uns kits de gintònic en unes caixes de fusta, però no va funcionar i llavors vaig posar a la venda a la xarxa les caixes buides. Era un moment en què aquests productes estaven de moda i es feien servir com a decoració per la seva versatilitat. Les caixes eren de fusta antiga i es van vendre totes en relativament poc temps”, explica Talavera, ADE (administració i direcció d’empreses) de formació.

Jiménez, que va arribar a Barcelona per fer també els estudis d’ADE i s’hi va quedar, treballava amb un dels clients de Talavera i van decidir crear junts una empresa basada en la fusteria tradicional que només operés de manera digital.

Els joves emprenedors, llavors amb 24 i 25 anys, no coneixien res del sector però, asseguren que són “manetes”. Aviat es van adonar que hi havia molts fusters artesanals que deixaven el negoci, o bé per jubilació o bé perquè abandonaven per la crisi que patia el sector. “A Catalunya hi ha molta tradició de fusta i estava desapareixent treballar-la de manera artesanal. Així és que vam incorporar un quants d’aquests fusters, que realment són artistes, al nostre projecte”, comenta Jiménez.

Decowood, amb seu i nau de producció a la Roca del Vallès, va néixer amb els 3.000 euros que Talavera va treure de la venda de les caixes de fusta del negoci fallit, i ha anat creixent sense necessitar cap inversió externa. Treballa amb fusta de boscos de l’Estat sostenibles i ho fa d’una manera totalment ecològica. La sostenibilitat és un dels valors empresarials, fins al punt que han adquirit el compromís d’arribar a estar cent per cent lliures de plàstic aquest mateix any.

Dissenys assequibles.

La dotzena de fusters, d’una mitjana de 50 anys, que estan integrats a Decowood procedeixen majoritàriament de la zona del Vallès. “Molts tenien petits tallers que van entrar en crisi”, explica Talavera, mentre que Jiménez afegeix que allò que més els va costar va ser “convèncer-los que havien de vendre a bon preu per ser competitius”, ja que l’estratègia de negoci de Decowood es basa en el volum de vendes, i això depèn d’oferir bons productes a un preu correcte.

D’aquests artesans de la fusta van aprendre molt, “des de com fabricar, fins a triar les fustes i combinar-les”: “Els demanàvem molts consells”, explica Jiménez. El 90% dels productes que ofereixen són fets amb fusta, però darrerament també han incorporat altres materials, com l’espart i la ceràmica.

La covid ha reactivat tots els sectors relacionats amb la llar, des del moble a la decoració i el parament, i això ha beneficiat Decowood, que va facturar 5 milions d’euros l’any passat i que preveu duplicar aquesta xifra enguany.

Exporta els seus productes a l’Estat espanyol, a França, a Itàlia, a Bèlgica, a Luxemburg i Portugal, i també fan projectes d’interiorisme per a restaurants, oficines i grans marques del sector del retail a l’Amèrica Llatina –Colòmbia, l’Equador i l’Argentina–, Madagascar i Dubai. Han fet mobiliari a mida per a firmes com Desigual, Oysho Muy Mucho i Danone, entre d’altres. “Enguany posarem el focus en el mercat francès, on volem expandir la nostra firma”, puntualitza Talavera.

DECOWOOD

Facturació
5 M€
Treballadors
46
Any de fundació
2015
La decoració en fusta de Decowood està present en més d’una trentena de grans firmes del retail, per a les quals han fet gairebé 800 projectes que han creuat fronteres. D’exemples, en trobem a l’Illa Reunió o al prestigiós carrer comercial Regent Street, de Londres.
La Força de la xarxa

Seguidors fidels

A Instagram tenen més de 140.000 seguidors i, tal com asseguren els fundadors de Decowood, “són molt fidels”. Els valors de l’empresa –sostenibilitat i cura del medi ambient– i el principal material que utilitza en els seus productes –la fusta– els ha fet virals. L’any passat van aconseguir superar els 25.000 clients finals a través del web. Només ha França van multiplicar per deu el creixement, fet que també va succeir al mercat de l’Estat, on tenen la major part de clients a Madrid, el País Basc i Andalusia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Air Nostrum demana 103 milions d’euros dels fons per a empreses estratègiques per fer front a la crisi de la covid

barcelona

Pimec manté el procés judicial contra Canadell per “danys reputacionals” a la patronal

barcelona

Tremosa lamenta que l’Estat encara no tingui “cap compromís en ferm” per una planta de bateries: “Cal afanyar-nos”

barcelona

Calviño demana a Brussel·les “accelerar” l’aprovació dels plans de reformes perquè es faci en menys de dos mesos

Brussel·les

ActitudPro va facturar 2,1 milions l’any passat

barcelona
LUIS ROMERAL
Coordinador de Looming Factory

“Correm el risc de convertir-nos en el balneari de la resta del món”

barcelona

Girona vol reactivar el turisme de congressos amb una nova taula del sector

girona
economia

El jutge del cas Villarejo imputa Brufau i Fainé per suborn

Els treballadors en ERTO cauen un 17,3% mensual al març, però augmenten les sol·licituds de prestació d’autònoms

barcelona