La Borsa
Més valors
Economia

Intermitents per a bicis urbanes

Quatre emprenedors barcelonins creen una firma per fer segura la mobilitat

Ticc és una empresa acabada de crear per quatre socis barcelonins i una firma mexicana que han desenvolupat un intermitent intel·ligent per a patinets i bicicletes. La seva particularitat és que s’adapta a qualsevol casc i que suposa un pas endavant en la seguretat de la mobilitat urbana no contaminant. Guillem Crossas, cofundador de la firma, va començar a estudiar quines eines de seguretat hi havia en el mercat per indicar els canvis de direcció en una bicicleta, perquè com a usuari patia la diversitat de vehicles i de velocitat als carrils bici de Barcelona. Tot el que va trobar no encaixava per a una ciutat amb un índex de robatoris de bicicletes i accessoris elevadíssim, així que, fa any i mig, ell i tres socis més van crear el primer prototip i van començar a treballar per convertir-lo en un producte industrialitzable.

Jordi Planas, un altre dels socis, és qui va fer el primer prototip, i en aquest procés es van adonar que necessitaven algú que tingués molta experiència en la industrialització de prototips i s’hi va sumar Sergi Paez, expert en producció industrial de productes electrònics, que és qui s’ocupa dels proveïdors i el control de motlles. La quarta pota de l’empresa emergent és la de màrqueting i comunicació, que lidera la també sòcia Bàrbara Montoto. En aquest procés va entrar WG Lab, un soci industrial mexicà que es dedica a la fabricació de plaques electròniques, que va suposar el salt dels prototips industrialitzats.

A partir d’aquí van prendre la decisió de fer servir Kickstarter, una plataforma de crowdfunding que més que per la captació de capital els va convèncer perquè el que permet és validar l’interès real de mercat del producte. “En un temps molt curt, 60 persones van adquirir el nostre producte, tot i saber que no els el lliurarem fins al mes d’abril. Estem molt contents perquè ha despertat molt d’interès”, diu Crosas.

A través d’aquesta plataforma han aconseguit recaptar gairebé 5.000 euros. El següent pas és aixecar més fons mitjançant una ronda de finançament per iniciar la industrialització. Guillem Crosas explica que al llarg del primer trimestre del 2021 esperen produir entre 500 i 1.000 unitats i comercialitzar-les al llarg d’aquest any.

El producte començarà a distribuir-se en línia, a través del seu propi e-commerce i també via altres plataformes digitals. “El perfil del nostre consumidor, adult i urbanita, ens fa suposar que la distribució serà ben rebuda a través de la xarxa però no ens tanquem a les botigues físiques especialitzades”, diu Crosas.

La seva estratègia comercial es focalitzarà en nuclis urbans d’arreu del món, on més es facin servir vehicles urbans no contaminants. “Hi ha regions com ara Suècia, Amsterdam, Madrid, la costa mediterrània, Sant Francisco i Boston, on farem campanyes més agressives de publicitat. Òbviament, per a nosaltres Barcelona és un mercat molt interessant”, diu.

Amb Ticc ja són cinc les empreses que ha fundat Guillem Crosas, i moltes altres que ha impulsat com a inversor. També Sergi Paez i Jordi Planas tenen recorregut en emprenedoria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Felip VI visita Catalunya per avalar l’electrificació de Seat

barcelona

Reig Jofre, a punt per fer la vacuna de Janssen

barcelona

Les gallines, també confinades, ponen menys per l’estrès

Castelló d’Empúries

La UE i els EUA acorden suspendre durant quatre mesos els aranzels pels ajuts a Airbus i Boeing

Brussel·les

El Clúster de l’Automoció veu una “bona notícia” la fàbrica de bateries tot i que “a prop de Seat pot ser a 200 km”

barcelona

El Grup Bon Preu tanca el 2020 amb una facturació de 1.625 milions, un 9% més

Les masies de voltregà

La restauració concentra les grans pèrdues del cava

vilafranca del penedès

Catalunya, favorita per ser la seu de la planta de bateries

barcelona

Les dones, més perjudicades per la pandèmia

barcelona