Infraestructures i serveis

L’aeroport de Sabadell genera 4.000 llocs de treball

Un estudi de l’Institut Cerdà revela que els municipis propers consideren que no genera cap valor afegit

El treball proposa documentar els beneficis i determinar nous serveis i activitats associats

L’aeroport de Sabadell genera més de 4.000 llocs de treball, de manera directa i indirecta, segons conclou l’Estudi d’identificació dels impactes positius i negatius de l’aeroport de Sabadell, encarregat pel Departament de Territori i Sostenibilitat, elaborat per l’Institut Cerdà i que s’ha presentat al grup de treball de l’aeroport, format el 2017 pel Departament de Territori, l’aeroport de Sabadell, els ajuntaments de l’entorn, les associacions veïnals i les empreses vinculades a la instal·lació. L’informe assenyala, entre els beneficis, la formació i el desenvolupament de professionals, que és un pol d’atracció, impuls i competitivitat a les empreses, així com un valor cultural i històric. Per contra, l’estudi també deixa clar que els municipis de l’entorn de Sabadell, Badia, Barberà i Sant Quirze, i les entitats veïnals, consideren que l’aeroport és una infraestructura que no aporta valor afegit i competitivitat als seus ciutadans i teixit empresarial i que només en reben els impactes negatius, com ara els sorolls.

El treball suggereix estudiar, demostrar i difondre que els municipis de l’entorn de l’aeroport poden ser beneficiaris del potencial d’aquesta infraestructura, tant en l’àmbit de valor afegir com de llocs de treball. Una altra de les propostes de l’estudi és la determinació de possibles nous serveis i activitats que es podrien vincular amb la infraestructura de l’aeroport, com ara centres logístics i de distribució, zones industrials, escoles especialitzades de formació, un parc empresarial i un centre de serveis. L’estudi considera que impulsant aquestes activitats i projectes es milloraria la integració de l’aeroport en l’àmbit econòmic dels municipis del voltant.

Entre els suggeriments de l’estudi també hi ha la integració urbanística del complex, ara amb una entrada provisional i que genera molts problemes, per facilitar l’aproximació i connexió de l’aeroport amb les ciutats del seu entorn, ja que les conclusions indiquen que cal treballar amb una planificació supramunicipal que eviti el caràcter difús de l’entorn aeroportuari i preservar el valor del paisatge i de l’espai obert que ofereix actualment. En aquesta línia l’estudi també apunta a la creació d’un entorn de barri o d’un eix cívic que pugui acabar o començar a l’aeroport i unir els municipis propers.

Les sonometries, ara

Amb motiu de la trobada del grup de treball, el Departament de Territori i Sostenibilitat el va informar que aquest mes de març ja es disposarà d’una primera sèrie de dades dels sonòmetres que la Generalitat ha instal·lat a l’entorn de l’aeroport de Sabadell com havien demanat els ajuntaments i les entitats veïnals més properes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La frenada dels vents pel canvi climàtic pot endarrerir la caiguda de les fulles en latituds altes

barcelona

Japó decideix abocar al Pacífic l’aigua processada de la central de Fukushima

barcelona

El govern estudia un abocador nou per buidar Vacamorta

cruílles

Surt a licitació la millora de 4 estacions del Vallès

barcelona
medi ambient

Alliberen a l’Arborètum de Lleida una desena d’eriçons recuperats

La demarcació de Girona haurà d’assumir eòliques per la transició energètica

Girona

La plataforma

L’aeroport de Girona manté les dades negatives

GIRONA

El nou col·lector de salmorres estarà fet el 2025

Barcelona