Infraestructures i serveis

L’AP-7, banc de proves per als vehicles autònoms

Testen com responen els cotxes a assignacions de carril, senyalització d’obres o embussos a la carretera

El tram de 20 quilòmetres de l’AP-7 entre Girona oest i Girona sud és, des de dijous i fins diumenge, l’escenari de les proves per preparar la infraestructura per a la futura “convivència” de vehicles convencionals i autònoms. Es tracta d’Inframix (l’acrònim en anglès d’infraestructura viària preparada per a fluxos de trànsit mixt), un projecte amb una inversió de més de 4,5 milions d’euros en què participen onze empreses i institucions europees del sector automobilístic.

Les proves estan centrades a testar la transparència d’informació entre la carretera i els vehicles o dispositius de navegació. “Estem preparant la infraestructura per al futur”, va explicar ahir la directora general d’Autopistes, Anna Bonet, que va assegurar que l’aplicació de les noves tecnologies de conducció autònoma suposa un “pas endavant molt important” i les proves ajudaran a “veure quines són les necessitats”.

Al llarg d’aquests dies s’han plantejat tres tipus de proves diferents: l’assignació de carril, la presència d’obres a la carretera i els embussos. La primera de les proves, l’assignació de carril, que és la que es va fer ahir, va consistir a avaluar la reacció dels vehicles i els dispositius davant l’obertura d’un carril destinat als vehicles autònoms, i també com reben els usuaris dels cotxes convencionals la presència de la senyalització que ho indica.

El segon supòsit planteja la presència d’obres a la carretera transferint informació des de l’autopista a la pantalla o tauleta electrònica del vehicle autònom. “Es tracta de veure com s’informa tant el vehicle convencional amb la senyalització com els receptors autònoms”, va dir el director d’innovació d’Autopistes, Xavi Serra.

I la tercera prova, que es fa avui i demà, és per avaluar l’aplicació d’estratègies del control de trànsit a temps real situant-se en una eventual presència d’embussos a la carretera amb indicacions sobre la velocitat a la qual han de circular els vehicles, la distància de seguretat entre ells i el suggeriment de canvis de carril per millorar la circulació i la seguretat viària.

D’aquí a dos mesos, en el marc del projecte, es faran més proves “en entorn controlat” a Àustria.

El conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, va assistir ahir a les proves i va refermar el compromís del govern de continuar impulsant dues indústries estratègiques per al país: l’automoció i la tecnologia.

LA FRASE

El projecte és internacional. Té una durada de tres anys i està previst que s’acabi el juny del 2020
Anna Bonet
DIRECTORA GENERAL D’AUTOPISTES


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

S’inicia el reforç amb nous blocs del port guixolenc

sant feliu de guíxols

El govern espanyol permet l’ocupació de tots els seients a trens, metro o bus

barcelona

Més mosquits, mosca negra i paneroles, però menys xinxes aquest estiu

barcelona

Palamós, sense vigilància a les platges per un error

palamós
ENRIC MARQUÈS
ALCALDE DE LA BISBAL D’EMPORDÀ (ERC)

“El repte del futur és la setmana vinent”

la bisbal d’empordà
Medi Ambient

Iqoxe i l’ACA, ‘distingits’ amb els premis Àtila

Medi Ambient

Prova pilot per reduir els incendis forestals

Nous abocaments a les hortes, a Girona

girona

El sindicat SME diu que Interior ha autoritzat que vigilants de Rodalies, metro i tramvia utilitzin esprais pebre

Barcelona