Infraestructures i serveis

L’AP-7, banc de proves per als vehicles autònoms

Testen com responen els cotxes a assignacions de carril, senyalització d’obres o embussos a la carretera

El tram de 20 quilòmetres de l’AP-7 entre Girona oest i Girona sud és, des de dijous i fins diumenge, l’escenari de les proves per preparar la infraestructura per a la futura “convivència” de vehicles convencionals i autònoms. Es tracta d’Inframix (l’acrònim en anglès d’infraestructura viària preparada per a fluxos de trànsit mixt), un projecte amb una inversió de més de 4,5 milions d’euros en què participen onze empreses i institucions europees del sector automobilístic.

Les proves estan centrades a testar la transparència d’informació entre la carretera i els vehicles o dispositius de navegació. “Estem preparant la infraestructura per al futur”, va explicar ahir la directora general d’Autopistes, Anna Bonet, que va assegurar que l’aplicació de les noves tecnologies de conducció autònoma suposa un “pas endavant molt important” i les proves ajudaran a “veure quines són les necessitats”.

Al llarg d’aquests dies s’han plantejat tres tipus de proves diferents: l’assignació de carril, la presència d’obres a la carretera i els embussos. La primera de les proves, l’assignació de carril, que és la que es va fer ahir, va consistir a avaluar la reacció dels vehicles i els dispositius davant l’obertura d’un carril destinat als vehicles autònoms, i també com reben els usuaris dels cotxes convencionals la presència de la senyalització que ho indica.

El segon supòsit planteja la presència d’obres a la carretera transferint informació des de l’autopista a la pantalla o tauleta electrònica del vehicle autònom. “Es tracta de veure com s’informa tant el vehicle convencional amb la senyalització com els receptors autònoms”, va dir el director d’innovació d’Autopistes, Xavi Serra.

I la tercera prova, que es fa avui i demà, és per avaluar l’aplicació d’estratègies del control de trànsit a temps real situant-se en una eventual presència d’embussos a la carretera amb indicacions sobre la velocitat a la qual han de circular els vehicles, la distància de seguretat entre ells i el suggeriment de canvis de carril per millorar la circulació i la seguretat viària.

D’aquí a dos mesos, en el marc del projecte, es faran més proves “en entorn controlat” a Àustria.

El conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, va assistir ahir a les proves i va refermar el compromís del govern de continuar impulsant dues indústries estratègiques per al país: l’automoció i la tecnologia.

LA FRASE

El projecte és internacional. Té una durada de tres anys i està previst que s’acabi el juny del 2020
Anna Bonet
DIRECTORA GENERAL D’AUTOPISTES


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
el temps

Tornen els núvols alts

Els talls intermitents mantenen viva la protesta

girona / Barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel poc o mig ennuvolat en general per aquest dimecres

Barcelona

Espais naturals gironins, protegits i pressionats

GIRONA

Violentes càrregues policials contra els manifestants concentrats a l’aeroport del Prat

barcelona

Continuen els talls a diferents punts de la xarxa viària catalana

barcelona

Almenys 67 vols haurien estat cancel·lats al Prat per les protestes

barcelona

Centenars de persones que arriben caminant a l’aeroport d’El Prat col·lapsen els accessos

barcelona
FRANCESC CANALIES
DIRECTOR DE CONSORCI DEL MEDI AMBIENT I SALUT PÚBLICA SIGMA

“Les llavors antigues guarden la memòria de la seva adaptació”

olot