Infraestructures i serveis

Cada cop més trànsit

En trams desdoblats de l’N-II el volum de vehicles diaris no para de créixer

La variant de Girona per l’autopista es manté com la via per on circulen diàriament més vehicles de tota la demarcació de Girona

A l’N-II, a Sils, el trànsit diari ha crescut un 12% aquest 2019

Cada cop més trànsit. Les estadístiques ratifiquen la sensació que cada cop hi ha més moviment de vehicles a les principals carreteres de la demarcació de Girona. Ja sigui l’autopista, l’N-II o altres vies importants com són l’eix transversal, el d’Aro o fins i tot l’A-26, a la Garrotxa. A totes aquestes, el nombre de vehicles comptabilitzats cada dia no ha parat d’augmentar d’un any a un altre, amb creixements que en alguns punts de l’N-II –a l’altura de Sils–, per exemple, arriben a un 12% més de vehicles, amb un total de 29.118 vehicles diaris durant aquest 2019.

De fet, és aquesta via, l’N-II, la que registra l’augment més important del volum de vehicles de les comarques gironines, segons es recull de les dades provisionals dels primers quatre mesos d’aquest any recollides pel Ministeri de Foment. De fet, en una de les estacions que té aquest ministeri per controlar el volum de vehicles, la ubicada a un parell de quilòmetres de Fornells, es registren fins a 47.653 vehicles diaris –un 3% més que un any enrere–. Un dels motius que poden explicar aquest creixement és la inauguració a mitjan novembre de l’any passat del tram desdoblat de l’N-II entre Sils i Maçanet, de manera que el trànsit a l’N-II sud, comprès entre Girona i aquest nou tram, s’ha incrementat.

Les altres vies, també

Tot i així, el creixement del nombre de vehicles diaris també ha crescut per sobre del 4% en el cas de l’eix transversal –que uneix Caldes de Malavella amb Cervera, passant per Vic–, amb un total de 15.943 vehicles diaris. També el tram nord de l’AP-7 –entre Montmeló i la Jonquera–, que transcorre en bona part per terres gironines, ha registrat un creixement del 4,22% entre el 2018 i el 2017 del volum total diari de vehicles, amb una intensitat mitjana diària de 47.734 durant el 2018. Fins al maig d’aquest any, l’acumulat en aquesta via és d’un 0,7% de creixement. De totes maneres, les dades també indiquen que l’augment més important correspon a vehicles pesants, que l’any passat van créixer gairebé un 8%, amb un total de 11.237 camions al dia que passen per aquesta via.

Ronda Gi

En aquesta mateixa via, però més concretament al tram gratuït que envolta la ciutat de Girona, conegut com “la ronda de Girona”, el trànsit de vehicles també continua creixent, si bé el darrer any ho ha fet en un percentatge no tan elevat com en l’anterior, amb només un 1,75%. Així, des del peatge de Fornells fins al de Vilademuls, es registren diàriament 58.750 vehicles, 45.862 dels quals són lleugers i 12.888, pesants. Aquests 58.750 representen 10.000 vehicles més dels que es registren per tot el tram de l’AP-7 entre Montmeló i la Jonquera, que són 47.734 al dia i suposen també la mitjana diària més alta que hi ha a les carreteres de la demarcació de Girona. Així, els poc més de 20 quilòmetres que suposa el tram de l’AP-7 entre Fornells de la Selva i Vilademuls són els que tenen la intensitat mitjana de vehicles més alta de la demarcació i és l’alternativa més utilitzada per creuar la ciutat de Girona, deixant en segon grau la variant de Sant Daniel –N-II–, convertida els darrers any en una via secundària de comunicació entre els veïns, sobretot, de banda i banda de les Gavarres.

LES XIFRES

28.912
vehicles
al dia passen per l’eix d’Aro, de 27 km de distància i que uneix Maçanet de la Selva amb Platja d’Aro.
29.118
vehicles
al dia passen per l’N-II a l’altura de Sils, al nou tram desdoblat, segons registra Foment.
47.653
vehicles
al dia passen per l’N-II a l’altura de Fornells enguany aproximadament, un 3% més que un any enrere.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
NÚRIA BERGA
ALCALDESSA DE JAFRE (FUTUR PER JAFRE)

“No tenim resposta sobre la GI-634”

JAFRE

Ripollès i Garrotxa: 25 anys de cara gràcies a Collabós

Olot

A votació els pressupostos participatius a la Jonquera

La jonquera

Llagostera enquesta sobre les necessitats en habitatge

llagostera

Els manifestants ocupen la xarxa de carreteres

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Augment dels núvols

Barcelona

Red Eléctrica presumeix que la MAT ha estalviat 528 milions

Santa Llogaia

Les marxes fan multiplicar el nombre de carreteres tallades

Barcelona / Girona

Ryanair vol acomiadar 100 treballadors de la base de Girona

VILOBÍ D’ONYAR