Societat

Elite Taxi no es refia del retorn d’Uber a Barcelona: “L’empresa no ha entregat del tot les seves armes”

Uber defensa les VTC com a alternativa en cas que el taxi no pugui fer front a futurs canvis de demanda

Elite Taxi no es refia del retorn d’Uber a Barcelona després de dos anys sense operar a la capital catalana. En una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio, el portaveu de la plataforma, Tito Álvarez, considera que Uber “no ha entregat totes les seves armes” i exigeix a l’empresa que elimini les llicències VTC.

“La convivència entre taxis i vehicles VTC no és possible”, ha defensat Álvarez. Per altra banda, el director general d’Uber a l’Estat, Juan Galiardo, ha subratllat que uns dels principals problemes de Barcelona és l’alta concentració de vehicles privats.

En aquest sentit, ha reivindicat el paper de les VTC, presentant-les com una alternativa més en cas que el sector del taxi no pugui fer front a futurs canvis de demanda.

De moment, Uber ha plantejat el seu retorn a Barcelona per funcionar com a intermediari del sector del taxi.

Seguint el model que ja va aplicar a Madrid, la companyia ha obert un període de tres mesos per tal que els taxistes es puguin registrar a la plataforma i puguin accedir als usuaris que utilitzen l’aplicació.

A Madrid, la fórmula ja fa un any que funciona, i Uber suma més de 1.500 taxis registrats.

Álvarez ha assegurat que les opinions que li han arribat durant els últims dies per part de taxistes que s’han registrat a la plataforma d’Uber a Barcelona “no són bones” i ha reclamat a l’empresa que faci una enquesta per determinar “si Uber és benvinguda o no”.

Alhora, el portaveu d’Elite Taxi ha defensat que el taxi és un sector regulat i, per tant, “l’usuari té garantit que no se li cobrarà un preu abusiu”.

“Per altra banda, el taxi també contribueix a fomentar un model d’economia circular”, ha afegit Álvarez.

Galiardo, per la seva part, ha subratllat que el principal problema de Barcelona no és la convivència entre taxis i VTC, sinó la congestió de vehicles a la capital catalana.

“Cada dia hi ha mig milió de cotxes que entren a Barcelona, i això no és sostenible; si els usuaris no poden trobar taxis a través de la nostra aplicació, és lògic que les VTC es presentin com a alternativa”, ha comentat.

El director general d’Uber a l’Estat, però, assegura que la voluntat de l’empresa és treballar únicament amb el taxi si el model permet oferir un bon servei al client.

Finalment, ha destacat que un dels objectius d’Uber consisteix a contribuir a la digitalització del sector i facilitar la vida al taxista. “Venim a oferir descomptes per estimular la demanda i perquè el sector del taxi pugui renovar la seva flota”, ha conclòs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Simón: “Els motius de les manifestacions no són importants per vetar-les, però algunes són més coherents que altres”

Madrid

Comencen els actes reivindicatius del 8-M

barcelona

Espanya registra 11.958 nous positius de coronavirus i 298 defuncions més des de divendres

Madrid

Justícia troba familiars de 25 víctimes del desembarcament de Mallorca del 1936

Mallorca

Baixen a 843 els grups escolars confinats (-131) i a 20.585 les persones en quarantena (-3.265)

barcelona

Els carrers de Vic s’omplen de clams feministes per denunciar que la pandèmia ha agreujat les desigualtats

Vic

Suspès un acte del 8-M a Tarragona perquè els Mossos identifiquen una quinzena de persones per pintades a la seu de Vox

Tarragona

Desenes de persones es concentren a la Puerta del Sol pel 8-M tot i la prohibició i es produeix algun moment de tensió

Madrid

El jutjat de primera instància número 2 de Sabadell deixa sense efecte la reobertura del cas Jubany

Sabadell