Societat

Els turistes es van gastar 21.360 milions el 2019

L’any passat més de 19, 3 milions d’estrangers van venir a visitar Catalunya

Cada visitant es va gastar de mitjana 195 euros al dia

Els nord-americans són els que es van gastar més diners

El 2019 va tornar a ser, turísticament parlant, un altre any de rècords. Rècord absolut de visitants estrangers: 1.350.000 (un 0,8% més); rècord absolut de despesa feta pels visitants estrangers: 21.360 milions d’euros (un 4,3% més), i rècord de despesa mitjana feta per persona: 195 euros diaris (5,3% més).

Catalunya passa un bon moment i el govern es felicita perquè s’està consolidant la seva estratègia de creixement responsable i sostenible socialment i econòmicament i perquè es compleixen les seves prioritats: diversificació del turisme, desestacionalització, desconcentració i increment de la despesa. “Volem un turisme de qualitat, responsable i sostenible i que generi llocs de treball de qualitat”, va dir ahir la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, que va destacar el pla estratègic i el pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022 i va assegurar que aquestes xifres, tots aquests rècords, “no són casuals”. També va recordar que el turisme a casa nostra representa el 12% del PIB i genera el 14% d’ocupació.

Els quatre principals mercats emissors són França (més de quatre milions de visitants), el Regne Unit, (més de dos milions), els Estats Units (1,5 milions) i Alemanya (1,1 milions), i tots han registrat increments de la despesa, tot i que l’arribada de francesos i anglesos l’any passat va baixar lleugerament. Percentualment el turisme estranger que més va créixer va ser el que procedeix de Suïssa (un 25,4% més), el d’Irlanda (18,9% més), Rússia (10,1% més) i els Estats Units (10% més).

Els que van gastar més van ser, per ordre, els nord-americans, els francesos, els anglesos i els alemanys. És la primera vegada que el turisme procedent dels EUA se situa en el número 1 pel que fa a despesa. Precisament per això el mercat d’Amèrica del Nord és un dels objectius de les campanyes publicitàries que es faran aquest any. Durant el segon trimestre l’Agència Catalana de Turisme (ACT) farà una campanya per vendre Catalunya protagonitzada per l’estrella de la NBA Ricky Rubio.

Pel que fa al turisme intern i en espera de dades ministerials, la conselleria va dir ahir que les pernoctacions van créixer l’any passat un 2,4%.

Els projectes turístics per a aquest 2020 són nombrosos. Destaca el llançament d’un nou producte, el Grand Tour de Catalunya, un itinerari per recórrer tot el país en 5-10 dies, una proposta per descentralitzar el turisme i donar a conèixer el país de punta a punta.

La consellera Chacón va recordar que aquest any Catalunya organitzarà l’Any del Turisme Esportiu i celebrarà, al mes de maig, un congrés internacional a Lloret de Mar, que situarà el país al capdavant d’aquesta oferta.

El director general de Turisme, Octavi Bono, va recordar ahir que en els pròxims mesos s’aprovarà l’esperat decret de reglament de turisme de Catalunya, que, entre altres coses, regularà els allotjaments turístics, i el decret de guies de turisme, que permetrà obtenir l’habilitació de guia acreditant uns requisits sense la necessitat de fer un examen.

LES XIFRES

2.563
milions
d’euros es van gastar els turistes nord-americans que l’any passat van visitar-nos. Els que van gastar més.
12
per cent
del PIB de Catalunya representa el sector turístic, que genera el 14% dels llocs de treball del país.
2,7
milions
de turistes van visitar l’any passat Montserrat (un 5,6% més que el 2018). Creix el turista coreà.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Sant Pau fa la primera operació amb holografia 3D

barcelona

Salut, en espera per decidir sobre nous protocols per al coronavirus

Barcelona
JOSEP MARIA CANYELLES
PRESIDENT DE LA COOPERATIVA SENSE ÀNIM DE LUCRE TERRITORI SOCIALMENT RESPONSABLE

“Viure com a veïns positivament millora la convivència”

Girona

Presentacions virtuals i poc caliu per cobrir el buit del MWC

Barcelona

El coronavirus parteix Itàlia per la meitat

ROMA

Un virus amb “potencial de pandèmia”

BRUSSEL·LES / PEQUÍN

La Generalitat col·laborarà perquè hi hagi un nou centre per a la gent gran a Lloret

lloret de mar

Reobre el camp de futbol de Pont Major de Girona

GIRONA

Cauen 4 metres de barana d’un passeig a Girona

girona