Societat

La variant ferroviària del corredor mediterrani, a punt

Foment assegura que en acabar l’any es posarà en marxa el tram Tarragona-Vandellòs

Posa fi a 19 anys d’obres

La doble via per l’interior redueix en 30 minuts el trajecte Barcelona-València

La variant de Vandellòs del corredor mediterrani es posarà en marxa abans de final d’any. El ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, va anunciar ahir la finalització de les obres d’aquest tram ferroviari que van iniciar-se ara fa 19 anys, el 2000, i que han experimentat diversos retards i ajornaments. Fins a sis dates diferents d’entrada en funcionament hi ha hagut ja els últims quatre anys, més les que haurien avançat diversos ministres de Foment de l’Estat, tant del PSOE, com és el cas d’Ábalos, com del PP.

Després de recórrer el tram en proves entre les estacions del Camp de Tarragona i de l’Hospitalet de l’Infant, el ministre va lamentar els ajornaments d’aquest tram de doble via per l’interior de Tarragona, que alleugerirà el coll d’ampolla per les vies de la costa. En el trajecte Barcelona-València, per exemple, es guanyarà mitja hora de viatge, i des de Tarragona a l’Ebre 15 minuts.

Ábalos va admetre que sempre havia sentit a parlar de Vandellòs com un dels grans problemes del corredor, i va explicar que el projecte constata el compromís del govern espanyol amb el ferrocarril i el corredor del Mediterrani: “És la columna vertebral i un exemple del desenvolupament d’un sistema de corredors enfront d’un sistema radial, i és també més coherent amb la realitat política i social d’un país plural com el nostre.”

El projecte ha suposat una inversió de prop de 700 milions –dels quals ja se n’han executat més del 95%–. La variant permetrà eliminar el darrer tram de via única que hi havia entre Barcelona i València. Són 40 km de doble via i d’amplada convertible segons el tipus de comboi. Dos convertidors de via en faciliten el canvi, preparat per a mercaderies o trens d’amplada europea.

La licitació de la nova estació de Sant Andreu Comtal serà immediata

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, va assegurar ahir que la licitació de la nova estació de Sant Andreu Comtal es farà immediatament, després que l’anterior govern espanyol rescindís els contractes ja adjudicats per presumptes irregularitats. En una visita d’obres a l’estació de la Sagrera, el ministre va evitar donar una data per a la inauguració de la infraestructura i va insistir que s’anirà enllestint per fases, primer amb l’obertura del túnel dels trens de rodalies que van cap a Mataró durant el 2020 i un any després per als que van cap a Granollers. Per la seva banda, la tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, va reiterar que ara “és l’hora de la Sagrera” i de “cosir” els barris afectats per les obres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una seixantena de temporers que dormen al carrer a Lleida s’allotjaran en un edifici llogat pel futbolista Keita Baldé

LLeida

Les víctimes mortals a les carreteres catalanes cauen un 37,6% en relació amb l’any passat

Barcelona

El Suprem prohibeix l’exhibició de banderes “no oficials” als edificis i espais públics

Madrid

Comença la vigilància en algunes platges de la Costa Brava el primer dia de fase 2

Blanes/Palafrugell

Escoles gironines reobren amb poc alumnat i tutories personalitzades

Palamós

Les funeràries reporten 11 nous morts per covid-19 a Catalunya i hi ha 156 nous positius testats

Barcelona

Les escoles rurals de la Catalunya Central viuen la desescalada amb menys maldecaps

Collsuspina

Bolca un tràiler que transportava porcs a la C-17 a Tagamanent

Barcelona

Colau demana “prudència i responsabilitat” perquè Barcelona passi “el més aviat possible” a la fase 2

Barcelona