Societat

JOSEP AMETLLER

COFUNDADOR D’AMETLLER ORIGEN. PONENT AL RETAIL & BRAND EXPERIENCE WORLD CONGRESS

“Treballar des de l’excel·lència, la nostra raó d’existir”

Ametller Origen serà al saló sobre el present i el futur del comerç al detall. Segons Ametller, la base de l’èxit és oferir productes que creïn records, per tal que el client vulgui repetir.

Ha estat convidat a ser ponent al Retail & Brand Experience World Congress, convocat per Fira de Barcelona. Què hi aportarà?
Crec que ens hi han convidat perquè es pot dir que hem innovat en un sector madur: la botiga de barri semblava que moria, que estava condemnada a desaparèixer per la pressió dels grans. I nosaltres oferim una proposta que surt des del territori i des del barri, que és capaç no només de sobreviure sinó també de créixer. I hem pogut innovar també en un àmbit molt saturat, que és la distribució que està en mans de grans cadenes i hi hem pogut competir en la part més difícil que era el producte fresc. Crec que això és el que ens diferencia.
En aquesta primera edició del saló es fa un Retail Safari i una de les botigues que es visitaran serà Ametller Origen. Per què?
Potser perquè per a nosaltres les botigues són més que botigues. Són un punt des del qual el client coneix el nostre propòsit: impulsar un estil de vida saludable i sostenible, donant accés a una alimentació més nutritiva, més plaent i més neta. Promoure un moviment d’una comunitat entorn a la nostra proposta. Des de diferents canals, per a empreses, col·lectivitats, en menjadors escolars, en els nostres restaurants. Ametller Origen representa aquesta evolució: volem crear una comunitat entorn a la nostra marca.
Com s’aconsegueix diferenciar un producte?
Treballant des de l’excel·lència per assolir uns nivells organolèptics suficientment diferencials perquè siguin perceptibles pels clients, convertint-se en productes memorables. Posem tot el nostre afany per aconseguir-ho. Si això no passés, no tindríem raó d’existir. El respecte per la matèria primera condiciona tot el nostre procés: no utilitzem conservants ni processos tèrmics que puguin alterar la qualitat del nostre producte. Amb això provoquem que els nostres productes hagin de ser consumits pocs dies després de ser produïts.
El futur del comerç al detall implica deixar aquest record, crear una experiència?
Exacte. Especialitzar-se en qualitat i originalitat és essencial, però per a mi, del que es tracta és d’aportar un valor perceptible per al client final. I això fa canviar el moment d’or de la distribució, que jo situo a la cuina dels nostres clients. Quan al seu menjador recorden el nostre nom, és quan tenim alguna possibilitat d’èxit. Essent una experiència, el comerç al detall podrà sobreviure. Necessitem tenir productes memorables, que siguin recordats per tal que el consumidor torni.
Un altre desafiament per al comerç al detall és mantenir un preu competitiu?
Sí, i el nostre objectiu és mantenir la qualitat més alta amb el preu més ajustat. Però el producte ha de ser el millor. Hem d’aconseguir que les nostres cremes de verdures siguin les millors del mercat, vull fer el millor formatge, o el millor guacamole, amb la millor qualitat al millor preu possible. Per això també va bé vendre a tercers, perquè així sabem on estem. Si no, et tornes endogàmic i tot és bo. I per oferir el millor el més important és tenir un ple coneixement de la matèria primera.
Tenir el control sobre la matèria primera accentua el caràcter diferenciat del producte?
Nosaltres plantem per a nosaltres des dels inicis de l’empresa, l’any 2001. Dominar la cadena de valor ens permet impulsar els productes diferenciats. És important donar valor a l’origen com a essència de la matèria primera i ser honestos i transparents amb aquest origen. Nosaltres produïm a tot l’arc mediterrani, amb més de 1.000 hectàrees. A cada cultiu li busquem la seva ubicació al més propera possible al punt de consum, però sense fonamentalismes. Aquí no es pot cultivar tot. A Sant Vicenç dels Horts no hi puc cultivar cítrics. I la pinya no es pot cultivar ni aquí ni a cap racó en tot Europa. Aleshores és quan cal donar tota la informació, per tal de poder ser transparent.
El saló analitza, la setmana vinent, com l’eclosió digital està afectant el comerç al detall. Què en pensa?
En aquest àmbit nosaltres estem agafant múscul. Ens hi estem entrenant. Des de fa unes setmanes, ja hi ha la possibilitat de fer una compra on line, però volem anar molt més enllà. Volem arrencar bé. Ho hem de fer bé. El nostre client actual pot ser que ho estigui esperant. Però el desafiament rau a aconseguir la mateixa experiència que el consumidor pot viure en les nostres botigues o en els nostres restaurants. L’objectiu és replicar a àmbit digital la mateixa sensació de compra en el món físic. Ha de ser un altre canal que ens apropi a un públic que podríem perdre, però cal mantenir la mateixa filosofia: que es visqui l’experiència i no es perdi l’essència de mercat, de vivència de barri.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El rector de la UdG supera amb nota el claustre

girona
LA CRÒNICA

Retrobament al punt quilomètric 30.9

Clam per l’R3 en els 40 anys del xoc de les Franqueses

les franqueses del vallès

Un papa global

Barcelona

Projecte contra la pobresa infantil al Ripollès

RIPOLL

Més pisos de lloguer protegit a Sant Joan

SANT JOAN LES FONTS
Societat

Preservar l’esperit de Sant Daniel

girona
SOCIETAT

Crítiques al Maresme i a Terrassa per les noves tarifes del transport

Els amos del garatge Forné acusen el govern de Girona d’inacció durant 10 anys

girona