Salut

DAVID VÁZQUEZ

ENTRENADOR PERSONAL D’SLOW TRAINING I FORMADOR DE PROFESSIONALS DE FITNESS

“Com més gran et fas, més important és l’entrenament de força”

Assolir la màxima eficiència en el mínim temps i fer els exercicis amb moviments lents i segurs i amb bona intensitat. Aquest és el món de l’entrenament de força ‘slow training’

Què és el mètode ‘slow training’?
Els principis d’aquest entrenament de força els va proposar a la dècada dels setanta el nord-americà Arthur Jones. Ell va fer molts estudis sobre el cos humà, la física, la fisiologia i la biomecànica, i va contraposar el seu mètode a altres sistemes d’entrenament de força que considerava que no tenien en compte tots aquests aspectes. Bàsicament, l’slow training dona prioritat a l’entrenament de força per sobre del càrdio, i fent-lo sempre d’una manera segura. Per tant, amb moviments controlats, que tenen l’avantatge que no necessites tant pes, i evitant acceleracions brusques, buscant la màxima eficiència en el mínim temps possible i concentrant-nos en l’esforç i en la intensitat. Molta gent no millora als gimnasos perquè no fa exercici amb intensitat. I, d’altra banda, si et mous amb moviments ràpids, pots aixecar més pes, però les articulacions pateixen més.
I, a partir d’aquests principis, Arthur Jones va crear i comercialitzar diverses màquines que faciliten aquesta mena d’entrenament...
Efectivament. El primer model va ser el Nautilus i després el va millorar amb el MedX. Són unes màquines molt bones que no tenen fricció i respecten la funció muscular de la persona. No tenen res a veure amb les que hi ha a la majoria dels gimnasos. Les fabriquen als Estats Units i Alemanya, són molt cares i van molt buscades, fins i tot en el mercat de segona mà. Nosaltres en tenim als nostres tres centres de slow training de Barcelona, Alacant i Saragossa, on utilitzem una metodologia pròpia que anomenem slow fit.
Com funciona?
Hem creat un programari al qual pot accedir cada usuari des de la pantalla de la màquina. Hi apareixen els ajustaments del seient i del respatller, i el pes que s’hi ha de posar en funció del resultat obtingut en la sessió anterior. És com si l’usuari tingués l’entrenador al costat. Als nostres centres hi ha gent que no s’ha entrenat en la vida i que ara ho fa sola amb les màquines després d’una fase inicial d’un parell de mesos amb l’entrenador al costat.
També ofereixen un servei d’entrenament per internet que permet el contacte per videoconferència amb l’entrenador.
Entrenar-se amb màquines és la manera més senzilla de fer-ho, perquè et pots centrar menys en la tècnica, però si no en tens es pot fer amb el pes corporal i amb moviments senzills. Les màquines no defineixen el mètode. Nosaltres promovem l’entrenament de força de manera segura, eficaç i eficient, i intentem arribar al màxim de gent possible.
L’entrenament de força és només per a la gent jove?
Ben al contrari. Com més gran et fas, més important és aquest tipus d’entrenament. A partir dels 30 o 35 anys, cada deu anys es perd entre un 5% i un 10% de massa muscular. És la sarcopènia: la pèrdua de massa muscular per envelliment. Està considerada avui dia una patologia. Però molta gent associa el múscul només a la idea de fer-se fort. Per adoptar postures bones, per evitar dolors articulars, per ser funcional fins que tens molts anys, per no dependre d’altra gent, per tenir més energia... Per a tot això t’ajuda el múscul. Per tant, cal intentar trobar l’entrenament que t’ajuda a millorar el múscul. I quin és l’entrenament que t’ajuda a millorar la massa muscular? L’entrenament de força.
I l’entrenament de càrdio?
Està bé com a complement, però no s’ha de prioritzar. Quan tens poc temps, has de fer entrenament de força i, pel que fa al càrdio, si fas diàriament uns 8.000 o 10.000 passos, ja en tens prou. El cor, tot i ser un òrgan vital, no és el nostre motor. Si fem una analogia, el múscul és el motor i el cor és la bomba de gasolina. Sense el cor no funcionem, però si no tens múscul hi ha moltes malalties que et poden afectar. L’òrgan més important del cos humà pel que fa a la salut i en el qual podem incidir directament és el múscul. Hi ha qui pensa que és el cor, però el cor directament no el pots estimular. Ho pots fer indirectament estimulant el múscul. Assegurar el moviment és bàsic per al cos humà.
L’entrenament de força fa que t’aprimis?
Directament, no. Però si guanyes massa muscular, augmenta el metabolisme i quan no estàs fent res afavoreixes una crema de calories més constant. És totalment ineficient cremar calories fent exercici. Si et passes fent càrdio i no fas entrenament de força, el cos es protegeix i et fa perdre múscul. Qui perd pes molt ràpid està perdent múscul.
Uns darrers consells?
Cuidar l’alimentació evitant els ultraprocessats i menjant suficient proteïna, moure’t adequadament, reduir l’estrès, descansar bé i fer entrenament de força. Amb això t’assegures molts anys de salut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els riders exigeixen un registre de plataformes

Barcelona

Brussel·les recomana “ampliar les vacances escolars” per evitar un augment dels contagis als centres després de Nadal

Brussel·les

Les estacions d’esquí catalanes decideixen no obrir fins després del pont de la Puríssima

Lleida

Barcelona inverteix 50 milions per accelerar la transició energètica de la mà d’inversors privats

Barcelona

Un testimoni protegit situa Driss Oukabir a la casa d’Alcanar

Madrid

Toc de queda a la 1.30h les nits de Nadal i Cap d’Any amb reunió de 10 persones, el pla del govern

barcelona

Pugen a 750 els grups escolars confinats

Barcelona

Johnson: “La vacuna permetrà reactivar les nostres vides”

londres

Tornen a pujar el risc de rebrot i la velocitat de propagació

Barcelona