Opinió

Poques dones en la música

Com en molts altres àmbits, en el de la música, la presència de les dones tampoc es correspon amb la proporció que hi ha en la societat i els homes continuen dominant la indústria musical de manera molt àmplia. Aquesta és la principal conclusió de l’estudi inclòs en l’‘Anuari de la Música 2019’, que el Grup Enderrock i l’Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya han donat a conèixer aquest divendres i que indica que la representació femenina és d’un terç en tota la indústria musical.

Es tracta del primer estudi important sobre el tema –fet que s’ha de celebrar–, malgrat que les dades que s’hi mostren representen una realitat que caldria que millorés, i força, en els pròxims anys perquè les dones tinguessin el paper i la força que els correspon. Entre les dades de l’estudi sorprèn el fet que, tot i que en els darrers anys s’ha doblat la presència femenina en els festivals, només el 23% són veus de dones o grups integrats per dones. De fet, no hi ha cap festival a Catalunya, que respecti la paritat home-dona, tal com seria desitjable en una societat com l’actual. De l’estudi destaca també una dada preocupant i és que hi ha un abandonament en la professionalització de les dones a mida que es van fent grans. Així, tot i que les dones són majoria, un 57%, a les escoles de grau mitjà, en els estudis superiors i professionals el percentatge baixa fins al 38%.

L’estudi incideix també en el consum musical en festivals i indica una davallada, del 40 al 30% pel que fa als grans certàmens. La dada és significativa i indica que potser el model comença a donar signes d’esgotament, tot i que l’èxit de determinats festivals desmenteix les previsions més pessimistes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.