Opinió

Caos en les notes de secundària

És de suma preocupació el sistema d’introducció de notes a secundària d’aquest final de curs. La plataforma del Departament d’Educació a tal efecte, Esfera, està manifestant aquesta setmana molts problemes entre els professors. Per una banda, no apareixen alguns alumnes a les llistes; per l’altra, falten grups d’estudiants, i el més greu, sovint no guarda les notes un cop introduïdes o, pitjor encara, es penja durant el teclejat d’aquestes. Tot plegat allarga la feina dels docents i els intranquil·litza d’allò més. Això ha fet que alguns instituts s’estiguin plantejant posposar la publicació i lliurament dels butlletins de notes a alumnes i famílies. Tot plegat quan es va dir que l’avaluació per competències d’aquests butlletins havia d’esdevenir la gran millora per als instituts. Cal afegir que l’anterior plataforma, el SAGA, també pecava dels mateixos problemes, amb la justificació que mancaven recursos. Del cert que la nova i l’antiga plataforma digital per tal d’introduir notes no han fallat per una manca de recursos, sinó per un disseny insuficient i ple de paradoxes que estan patint els professors de secundària. Per aquesta raó es va manifestar una queixa enèrgica durant l’última mesa sectorial, des de la qual no s’ha rebut cap argumentació adient. Podríem dir que el departament té pressa per fer reformes a curt termini, i l’educació no se la pot millorar amb mesures immediates. De fet aquesta nova manera d’introduir notes no ha estat acordada ni publicada amb temps suficient. Els canvis sota la política d’innovacions d’Educació semblen més una alteració del sistema educatiu que no pas una millora real en ensenyament.

Avançar cap al futur no vol dir repetir els errors passats.

Barcelona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.