La Borsa
Més valors
Economia

El sector de l’automoció exigeix a l’Estat un “pla de xoc” específic per garantir la supervivència

Fabricants, concessionaris, tallers o proveïdors representen el 10% del PIB espanyol i ara estan pràcticament aturats

El sector de l’automoció en el seu conjunt ha exigit al govern espanyol un “pla de xoc” específic amb “mesures urgents” per fer front a la crisi del coronavirus, que ha impactat especialment en un àmbit econòmic que representa el 10% del PIB espanyol i el 9% de l’ocupació.

En un comunicat conjunt, fabricants, concessionaris, tallers o proveïdors parlen del “cessament total de l’activitat productiva i comercial”, cosa que situa al sector en una “situació difícil no només a curt termini, sinó també quan s’aixequin les mesures”.

La restricció de l’activitat ha desplomat la facturació dels tallers un 95% perquè només poden atendre urgències, i ha fet caure prop d’un 70% les matriculacions, xifres que podrien arribar al 90% a l’abril.

Des del sector, asseguren que la crisi econòmica posterior a la pandèmia generarà molta “incertesa” entre els consumidors i les empreses derivada de la seva pròpia “estabilitat econòmica i la seva feina”.

“La temporada turística es dona pràcticament per perduda, amb un impacte devastador per a les empreses de lloguers”, asseguren les associacions en un comunicat conjunt.

Pel que fa a la cadena industrial, també està aturada des del 16 de març, i el sector apunta que encara que es puguin reobrir paulatinament durant el mes d’abril, caldran “mesos per tornar a la plena producció”.

Segons els càlculs del sector, hi ha almenys 350.000 llocs de feina afectats per ERTO a tota Espanya, especialment de fabricants, responsables de components i distribució.

Per això, l’automoció demana mesures de suport “contundents i àgils” per “dinamitzar el mercat i la producció” perquè el sector pugui ajudar a impulsar el conjunt de l’economia.

En concret, demanen que les administracions promoguin la renovació del parc de vehicles i millorin la liquiditat de les empreses, especialment les que són més petites i tenen major risc financer.

També exigeixen “mesures fiscals” per reactivar el mercat, flexibilitat laboral i un impuls per a la inversió i la reconversió cap a la indústria 4.0.

El sector afirma que l’automoció té un “pes específic” molt important en la indústria espanyola i els llocs de feina, i és “clau” per a l’exportació i la balança comercial.

A més, diu, és “fonamental per a la recuperació econòmica pel seu gran efecte tractor sobre multitud d’activitats industrials i de transport”.

La petició està signada, entre d’altres, per Anesdor, ANFAC, Cetraa, Faconauto o Conepa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Taula de diàleg de governs per mirar de salvar Nissan

barcelona

Àpats de casament amb agendes reprogramades

Girona
Grifols construirà  una planta a Lliçà de Vall

Grifols construirà una planta a Lliçà de Vall

Lliçà de Vall
Coronavirus

El dèficit de l’Estat es duplica fins a l’abril pels efectes de la Covid-19

Madrid

Centenars d’empleats de Nissan protesten als concessionaris d’aquesta marca

Barcelona

Un 61,4% avala el teletreball després del confinament si es compagina amb la feina presencial

Barcelona

Renault acomiadarà 4.600 treballadors a França i 10.000 a tot el món en els pròxims tres anys

Brussel·les

Brussel·les espera que el fons de solvència per a empreses estigui operatiu “a principis de la tardor”

Brussel·les

El comerç mundial caurà un 7% al tercer trimestre

barcelona