La Borsa
Més valors
Economia

editorial

Creativitat resilient

La sortida futura per a les productores del sector audiovisual català implica arribar a acords de producció amb les grans plataformes

Si a Catalunya parlem d’un sector d’activitat que malgrat patir sotragades ha mantingut constant la seva capacitat creativa i la seva solvència professional, ens estem referint a la constel·lació de les empreses de l’audiovisual, que ara s’han embarcat per fer un viatge cap a un canvi de les regles de joc de la producció i recepció de les seves obres per part del públic, que ja no és només el d’aquí. Si al llarg de molts anys va ser TV3 el veritable motor del sector, que posava en antena les produccions catalanes, ara una conjuntura desfavorable fa que el paper de la cadena pública catalana ja no pugui ser tan decisiu com ho va ser antany, motiu pel qual la sortida depèn d’arribar a acords de col·laboració amb les grans plataformes digitals globals, que en aquest moment estan transformant la difusió i el consum dels continguts audiovisuals arreu del món, tot assolint un augment sostingut del consum d’hores de televisió, sota demanda, això sí. La supervivència de les empreses del sector depèn de propostes que des del fet local puguin perfectament seduir una audiència global. D’exemples reeixits ja en tenim, així que cal entendre que les perspectives que s’albiren són bones i aviat seran habituals les produccions en què s’aliï alguna de les nostres productores, petita o mitjana, amb una cadena televisiva i una plataforma global. No obstant això, però, a Catalunya li cal una estratègia de país, que dependria, entre altres mesures, d’ampliar les nostres infraestructures de rodatge, fet que atrauria la producció internacional, i millorar els incentius fiscals per afavorir la inversió en producció audiovisual a casa nostra. Les nostres productores, així mateix, hauran de persistir en l’esforç, ja exhibit els darrers anys, per escometre el repte de l’assumpció de crear en nous formats, d’acord amb la ràpida evolució de la tecnologia. Tampoc no hauríem d’oblidar que no només la producció de ficció, documentals o tota mena de programes d’entreteniment és pilar d’aquest sector. Hem de pensar que la seva fortalesa futura dependrà de la complexitat de les funcions que es vulgui assumir, amb protagonisme també per a empreses que, per exemple, experimentin amb les noves prestacions de la realitat immersiva o amb les possibilitats de fidelitzar comunitats a la xarxa amb una oferta molt ben orientada de productes audiovisuals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Joan Canadell, nou president de la Cambra de Barcelona

barcelona

Mercadona dona 13.500 litres de llet

girona
economia

Abacus preveu facturar 100 milions el 2021

economia

Barcelona bat el rècord de lloguers d’oficines

economia

Congrés de marques a Barcelona

Joan Canadell serà el nou president de la Cambra de Comerç de Barcelona

Barcelona

La Cambra veu “inassumible” el pla de mobilitat

Barcelona

Els EUA donen ara una treva de tres mesos abans d’imposar el vet a Huawei

pequín / washington

Unauto recorrerà el reglament de l’AMB sobre els vehicles VTC

barcelona