Cinema

FIRES DE SANT NARCÍS
Pel·lícules. Soldados de Salamina

‘Soldados de Salamina’

Si la novel·la de Cercas va ser un èxit de vendes, la pel·lícula de Trueba no es va quedar enrere recreant, a través d’una periodista, la història del milicià que va salvar la vida a Sánchez Mazas

FIRES DE SANT NARCÍS
Pel·lícules ‘Una nit a Casa Blanca’

‘Una nit a Casa Blanca’

Tot i tractar-se d’una pel·lícula de carretera, d’una fugida una mica especial, algunes escenes, com ara la primera, es van rodar a la ciutat de Girona, concretament en un pis de sobre la Llibreria 22

FIRES DE SANT NARCÍS
Pel·lícules. Mi general. Pel·lícules. Mi general

Els generals són com nens

Jaime de Armiñán va convertir la Rambla i la plaça de les Castanyes en un espai imaginari on un grup de militars, en procés de reconversió, viuen noves experiències i aprenentatges

FIRES DE SANT NARCÍS
Pel·lícules El canto del gallo

‘El canto del gallo’

És una d’aquelles pel·lícules que ens havíem d’empassar inevitablement per Setmana Santa, un pamflet polític religiós sobre la covardia i el penediment a través del turment

FIRES DE SANT NARCÍS
Obertura Ciutat de cinema

Ciutat de cinema

A Girona, on hi ha un museu i moltes sales d’exposició, el cinema ha jugat un paper fonamental en la creació de noves realitats. Els oferim un passeig, incomplet, per un escenari monumental

Pel·lícules
Pandora i l’holandès errant. El holandès errant

Ava a Santa Eugènia

Malgrat que la major part del rodatge de ‘Pandora i l’holandès errant’ es va fer a Tossa de Mar i a la Costa Brava, per uns dies la plaça de braus de la Devesa va ser un tros d’Esperanza

Cinemes ciutat. Secció
Les multisales. Subsecció

La irrupció de les multisales

Convençuts que les línies de negoci passaven per un nou model d’exhibició cinematogràfica que s’estava implantant a Europa, els empresaris gironins van convertir els complexos en pols d’atracció

Girona ciutat. Secció
Cinemes. Subsecció

Del Gran Via al Truffaut

Des que va arribar el 31 d’agost de 1897, el cinema s’ha convertit en un element fonamental en el desenvolupament d’una ciutat a la qual les imatges van ajudar a deixar enrere el passat

Secció
Subsecció

‘Les maletes de Tulse Luper 3’

Més que com una pel·lícula, Greenaway la va definir com una obra multimèdia enfocada a provocar un canvi radical que afectaria el guió, o la relació de la càmera amb els directors i els actors

Cineclubs
AFiC

Els cineclubs i l’AFIC

Espais de llibertat estructurats sobre bases actives i plurals, van actuar com a refugis culturals en què la pel·lícula era una excusa per discutir sobre qüestions polítiques, socials o ètiques

Secció
Subsecció

‘Ermessenda’

TV3 va reconstruir la vida de l’esposa de Ramon Borrell I, comtessa de Barcelona, Girona i Osona, i ens va traslladar a la Catalunya de l’any 1000, un món d’homes en què va destacar aquesta dona

DIrectors
Robert Bellsolà

Robert Bellsolà Saborido

Llicenciat en econòmiques i dret, màster en ‘audiovisual management’ per la Media Business School; a punt de fer oposicions, ho va deixat tot per dedicar-se a la seva passió, el cinema

Directors
Isaki Lacuesta

Isaki Lacuesta

L’obra del director gironí és fruit d’un treball conjunt amb Isa Campo, companya, coguionista i coautora, un tàndem compromès que ha sabut transformar la imatge i la paraula en missatge

Directors
Pere Vilà i Barceló

Pere Vilà i Barceló

Alumne de Joaquim Jordà, guionista i autor introspectiu, malgrat treballar amb un finançament molt ajustat, la seva obra es caracteritza per l’anàlisi i la brillant bisecció de la condició humana

Director / Productor
Edmon Roch

Edmon Roch i Colom

Als 15 anys, va començar a escriure de cinema i als 29, va guanyar els premis Gaudí, Goya i Giraldillo d’or per ‘Garbo, l’espia’. Avui, és un dels productors més importants d’Europa.

Director
Kim Densalat

Quim Densalat i Melció

Apassionat del cinema d’aventures, comercial i d’acció trepidant, amic de José Antonio de la Loma, va ser productor i va dirigir el documental ‘El desafío de acuario’ i la pel·lícula ‘Waka waka’

directors
Des del porno a la comèdia

Cineastes protagonistes

Malgrat les complicacions derivades dels problemes de finançament i formar un grup heterogeni, molts creadors gironins han convertit la seva passió pel cinema en una aposta de futur

FIRES DE SANT NARCÍS
Pel·lícules. ‘Estudio Amueblado 2-P’

‘Estudio amueblado 2-P’

Les localitzacions que va triar Forqué ens tornen la plaça de Sant Agustí, l’Onyar, la Rambla de la primera transformació, la placeta del Correu Vell i altres carrers prou entranyables

FIRES DE SANT NARCÍS
Pel·lícules. ‘Gérone, la Venise espagnole’

‘Gérone,la Venise espagnole’

Un dels personatges més destacats del cinema mut i pioner en l’experimentació es va embarcar en una sèrie de documentals publicitaris de ciutats entre els quals figura la Girona veneciana

Sèries
Ventdelplà

‘Ventdelplà’

La sèrie rodada a Breda que tenia Girona com a ciutat de referència va intentar presentar la realitat a comarques, reunint tots els tòpics, des de l’especulació fins als purins, en un enrevessat món rural