Cultura

L’escola d’estiu

Sonar + D trasllada del juny al juliol les seves dates de celebració i potencia la voluntat de ser una trobada educativa d’intercanvi i divulgació de coneixements

La intel·ligència artificial com a eina creativa és un altre dels grans ítems de la nova edició

Sonar + D va néixer com la branca de la recerca tecnològica aplicada a la creació artística dins el festival de música Sonar. Amb el temps, música, art i tecnologia han deixat de ser disciplines molt diferenciades i de la voluntat de trencar barreres ara es vol passar a l’àmbit del coneixement i que la interacció entre l’ensenyant i l’ensenyat també es potenciï. En aquest línia anirà el Sonar + D, que crea un nou auditori amb la col·laboració de la companyia Seat que esdevindrà un gran espai en què tindran lloc un gran nombre de classes magistrals orientades a compartir coneixements i divulgar noves eines destinades a obrir camins en el treball d’aprenentatge dels futurs professionals. El vincle formatiu es potencia també amb la col·laboració enguany de l’UPC (Universitat Politècnica de Catalunya) mitjançant un programa de bonificacions dirigit a la comunitat educativa. El festival Sònar, en què s’inclou el Sònar +, aquest any retardarà les seves dates habitual de celebració, que solen ser a finals de juny, i enguany seran el 17, el 18, el 19 i el 20 de juliol, per facilitar l’assistència dels estudiants, que ja hauran acabat el curs i podran gaudir d’una singular escola d’estiu.

La intel·ligència artifical (IA) com a eina per a la creació artística serà un dels grans ítems del festival Holly Herndon i els seus col·laboradors Mat Dryhurst i Jules LaPlace mostraran el procés de creació de Spawn, l’assistent d’IA amb el qual ha compost el seu darrer disc, Proto. En aquest mateix àmbit Daito Manabe presentarà la seva col·laboració amb el científic Yukiyasu Kamitani, de la Universitat de Kioto, que fa servir l’enginy Machine Learning para recrear les imatges que reprodueix el nostre cervell, una via potser no tan inversemblant per algun dia poder visualitzar els nostres pensaments.

La realitat immersiva també hi serà present amb propostes que involucren l’espectador amb la pròpia obra. Un exemple que es podrà veure vindrà gràcies a Team Lab, que està reinventant el concepte d’exposició amb els seus entorns de projeccions multisensorials.

La representació catalana la tenim amb l’il·lustrador Conrad Roset, que un bon dia va sentir l’impuls de donar forma en moviment i música a les seves il·lustracions i amb dos socis va crear Nomada Studio, que ha produït el videojoc Gris, que ha obtingut premis arreu del món tot donant-li una dimensió artística de primer nivell tant pel que fa a la part gràfica com a la musical.

Entre desenes de propostes es troba la presència del lider de Massive Attack, Robert del Naja (al qual s’atribueix la personalitat del grafiter Banksy), que mostrarà una aplicació que permet remesclar els temes de la banda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els tribunals belgues ajornen el cas de Valtònyc fins al 24 de desembre a l’espera de l’opinió del TJUE

Brussel·les

‘El cònsol de Barcelona’ d’Andreu Claret guanya el Premi Nèstor Luján de Novel·la Històrica 2019

Barcelona

20 anys del Llibreter

barcelona

Amb una conversa

BARCELONA

Dalí i Gala, emmirallats

Púbol

Miró: “Penso en Gaudí”

barcelona

Treballant per la música del país

campllong

Lectura obligatòria

figueres

Una mostra d’invidents per a invidents

Girona