Cultura

Paco Roca i el secret de l’‘Unicorn’

L’ombra de la línia clara és allargada. L’herència de l’estètica, però sobretot de la narrativa dels clàssics europeus com ara Hergé, Jacobs i Bob de Moor, segueix planant en el còmic actual. Un cas evident és la darrera novel·la gràfica de Paco Roca, que, amb guió de Guillermo Corral, basant-se en fets reals, ha creat una història d’intriga i aventura que té com a fil conductor un tresor espanyol. En aquest cas no es tracta d’històries de pirates com Rackham el Roig, tot i que hi podem trobar homenatges velats a la història que va protagonitzar Tintín, sinó caçadors de tresors sense escrúpols. Una trama internacional en què també estan implicats els serveis secrets de l’Estat espanyol que donen cobertura a un espoli il·lícit d’uns vaixells enfonsats a les profunditats oceàniques. El tesoro del Cisne Negro (Astiberri) deixa en evidència la netedat de les relacions internacionals i de la política, en aquest cas en referència directa a la política espanyola, que treu tots el mèrits als protagonistes que resolen el conflicte tot atribuint-lo a la Guàrdia Civil. Tot un relat cinematogràfic en potència d’un autor de qui ja s’ha adaptat Arrugues amb gran èxit i que el pròxim divendres estrena als cinemes la versió en dibuixos animats d’un altre còmic: Memorias de un hombre en pijama, en què ell és el protagonista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

‘De Vent i ales’, el títol del nou i últim disc de Txarango

barcelona

Woody Allen sense filtres

Barcelona

Museus sense por

barcelona

L’autora constant

Barcelona

Primer festival de música familiar en ‘streaming’

LA MÚSICA

La veu immortal de Minnie Riperton

Les Cases de la Música fan cursos en línia gratuïts

Peralada oferirà concerts en línia amb públic limitat

Scorsese, mestre del cinema