Cultura

Quina ànima té el caos?

Albert Quesada estrena ‘Flamingos’ aquest vespre al Mercat de les Flors

El coreògraf insisteix en el flamenc de manera empírica, com ja va fer el 2015

Albert Quesada és coreògraf amb estudis de filosofia i d’enginyeria multimèdia. A Flamingos fa una nova indagació en les arrels del flamenc, amb la intenció d’accedir a la base de la dansa, més enllà d’escoles i tradicions. Amb un cos de ball de vuit intèrprets de procedència molt diversa, situa el moviment de Carmen Amaya en una escena amb drag queens de la filmografia de John Waters. L’obra s’estrena avui i es podrà veure fins diumenge al Mercat de les Flors, i coincideix amb el programa de Dansa, Quinzena Metropolitana.

Pau Masaló i Albert Pérez Hidalgo, els dramaturgs, adverteixen que el repte de Quesada és atemptar contra l’ordre establert, contra l’equilibri, per gratar dins del caos i trobar-hi l’ànima que és comuna a totes les arts. Posant en crisi les convencions es produeixen les esquerdes des d’on endinsar-se més endins.

Quesada és el primer artista que presenta un treball amb el suport de Cèl·lula, un programa que vincula la Fundació Banc Sabadell amb la fàbrica de creació El Graner. La intenció és que, gràcies a aquest finançament, els coreògrafs puguin provar-se amb coreografies de mitjà i gran format. Quesada, que viu a Barcelona, Brussel·les i Filadèlfia, es va formar a MDT (Amsterdam) i Parts (Brussel·les), i indaga sobre el moviment en la dinàmica de grup arran de la seva col·laboració amb Zoo de Thomas Hauert (que ja es va poder veure al Mercat la temporada passada). Aquest Flamingos, que tensa d’una manera empírica la puresa del flamenc, permet a Quesada retornar a un camp que ja va indagar l’any 2015 amb OneTwoThreeOneTwo i que s’ha representat esporàdicament per Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.